Klaus Heeger

Pranešimo tema

Kam reikalingas efektyvus viešasis sektorius ir kaip tarnautojai padeda jį kurti

Aprašymas

Pranešimas atskleis, kodėl visuomenei būtinas stiprus, efektyvus ir veiksmingas viešasis sektorius, ypač dabar, ekonominės krizės metu, taip pat parodys, kodėl būtent tarnautojai yra pagrindinis veiksnys siekiant šio tikslo. Viešasis sektorius visuomenėje turi svarbų daugiafunkcinį vaidmenį: didžiausias darbdavys, prekių ir paslaugų tiekėjas, ekonomikos rėmėjas ir t.t. Visoje Europoje buvo propaguojamos tokios politikos, kad viešasis sektorius buvo įstumas į sunkią padėtį. Kai kuriais atvejais neigiamos pasekmės bus jaučiamos ilgą laiką.

Su kokiais iššūkiais susiduria viešasis sektorius Europoje?
2013-ieji buvo sunkūs metai visos Europos dirbantiesiems, bet viešojo sektoriaus tarnautojus sunkumai prispaudė dar labiau. Griežtos taupymo priemonės viešąsias įstaigas Europoje ne paveikė, bet buvo tiesiogiai į jas nukreiptos. Skurdesnės darbo sąlygos, žemesnio lygio kvalifikacijos kėlimas kartu su nesaugumo jausmu dėl darbo vietos ir nevertinimu už rezultatus – visa tai buvo faktoriai, nulėmę prasčiau veikiantį ir mažiau efektyvų viešąjį sektorių.

Kaip atsakyti į šiuos iššūkius?
Pokyčiai viešajame sektoriuje turi atitikti tam tikrus kriterijus. Reformos turi garantuoti lengvesnį viešojo sektoriaus funkcionavimą. Mus reikia prisitaikančio viešojo sektoriaus, galinčio geriau atsiliepti į besikeičiančius gyventojų ir visuomenės poreikius. Tačiau tam, kad tai pavyktų pasiekti, reformos turėtų būti mažiau hierarchinės. Tarnautojai turi vaidinti pagrindinį vaidmenį keičiant tai, kas turi būti pakeista. Darbuotojų įtraukimas per socialinį dialogą yra būtinas kuriant efektyvų ir veiksmingą viešąjį sektorių.

Santrauka

Kodėl šiuo metu, kaip niekad anksčiau, reikalingas stiprus, efektyvus ir veiksmingas viešasis sektorius?

• Viešasis sektorius kaip pagrindinis darbdarvys ir jo socialinis vaidmuo
• Viešojo sektoriaus efektyvumo matavimas
• Viešojo sektoriaus veiklos reikšmė krizės metu

Su kokiais iššūkiais susiduria viešojo sektoriaus tarnautojai?

• Duoti daugiau, o gauti mažiau - skurdesnės darbo sąlygos mainais į ką?
• Darbuotojų pasitenkinimas - kuo žemesnis pasitenkinimas darbu, tuo prastesni rezultatai
…………………………………..• Kintantis viešojo sektoriaus įvaizdis – kai darbdavys ne toje pusėje,
…………………………………..įvaizdis kinta ne į gerąją pusę

Kaip šie iššūkiai sprendžiami Europos Sąjungos šalyse?

• Reformuoti viešojo sektoriaus procesus
• Sukurti prisitaikantį viešąjį sektorių padidinant drąsą pokyčiams
• Sumažinti biurokratiją ir bereikalingus administracinę naštą
• Sustiprinti ir pagerinti komunikaciją
…………………………………..• Pakeisti viešojo sektoriaus įvaizdį
…………………………………..• Per socialinį dialogą padidinti tarnautojų įsitraukimą į pokyčius
…………………………………..• Sukurti pasitikėjimą ir partnerystės atmosferą darbo vietose
…………………………………..• Sumažinti konfliktų
…………………………………..• Socialinis dialogas turi būti sustiprintas kaip fundamentali teisė
…………………………………..ir priimtas kaip efektyvus pokyčių diegimo įrankis
…………………………………..• Kur viešasis sektorius bus be socialinio dialogo?
…………………………………..embraced as an effective tool for change
…………………………………..• Where will the public sector be without social dialogue?

Skaidrės

Video

Comments are closed.